Σωστή διατροφή με ψάρι & Υγεία

Σωστή Διατροφή με Ψάρι

Από την Μαργαρίτα Στεργίου, Διαιτολόγο-Διατροφολόγο MSc., συνεργάτη του foodbites.eu

Συνεχίζοντας τη γνωριμία με τους «θρεπτικούς θησαυρούς» της θάλασσας, ας μάθουμε κάποια πράγματα για τα οφέλη της κατανάλωσης ψαριών στην υγεία μας.

Ψάρια και Καρδιαγγειακή νόσος:

 

Αναφέρεται ότι η σωστή διατροφή με την εβδομαδιαία κατανάλωση ψαριών μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου, μειώνοντας τον κίνδυνο σχηματισμού θρόμβων στο αίμα, και την πιθανότητα φλεγμονής. Επίσης, συμβάλλει  στη βελτίωση της ελαστικότητας των αιμοφόρων αγγείων,  βοηθώντας στην φροντίδα της αρτηριακής πίεσης, και της βελτίωσης των λιπιδίων του αίματος.

Ψάρι και άλλα νοσήματα:

 

Άνοια: Φαίνεται ότι οι ηλικιωμένοι που τρώνε ψάρι ή θαλασσινά, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα μπορεί να έχουν χαμηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν άνοια, συμπεριλαμβανομένης της νόσου του Αλτσχάιμερ.

Κατάθλιψη: οι άνθρωποι που τρώνε τακτικά ψάρι έχουν χαμηλότερη συχνότητα εμφάνισης της κατάθλιψης (η κατάθλιψη συνδέεται με τα χαμηλά επίπεδα των ω-3 λιπαρών οξέων στον εγκέφαλο).

Διαβήτης: Τα ψάρια μπορεί να βοηθήσουν τα άτομα με διαβήτη γιατί συμβάλλουν στην καλύτερη διαχείριση της γλυκόζης στο αίμα.

Όραση: βρέφη που θηλάζουν από μητέρες που έτρωγαν ψάρια έχουν καλύτερη όραση, ίσως λόγω των ω-3 λιπαρών οξέων που μεταφέρονται μέσω του μητρικού γάλακτος.

Φλεγμονώδεις καταστάσεις: η τακτική κατανάλωση ψαριών φαίνεται ότι μπορεί να ανακουφίσει τα συμπτώματα της ρευματοειδούς αρθρίτιδας, της ψωρίασης και αυτοάνοσων ασθενειών.

Βάλτε λοιπόν το ψάρι και τα θαλασσινά στο διαιτολόγιό σας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα βγείτε ωφελημένοι.

Πήραμε μια μικρή γεύση για τα οφέλη του ψαριού στην διατροφή και την υγεία… Η θάλασσα όμως κρύβει πολλά μυστικά και θα μας τα αποκαλύπτει σιγά-σιγά…